حجه الاسلام والمسلمین محمد ابراهیمی در جمع خواهران طلبه هرات به بیان دستاوردهای دوران هشت ساله دفاع مقدس پرداخت.  
کد خبر: ۹۵۴۲۳۰۶
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲

 

همزمان با هفته دفاع مقدس و به همت حوزه علمیه کوثر نشست فرهنگی بصیرتی خواهران طلبه پایگاه بسیج طلاب کوثر هرات برگزار شد. 

 

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه خاتم در ابتدای این مراسم یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی داشت. 

وی در ادامه خاطر مسان کرد دنیا بر دو گفتمان اتفاق نظر داشت، یکی چپ گرا و یکی راست گرا و تمام عالم این دو گفتمان را پذیرفته بودند که دو ابر قدرت یعنی آمریکا و شوروی دنیا را برای خودشان تقسیم کرده بودند.

با پیروزی انقلاب اسلامی این دو ابر قدرت به خصوص شوروی رو به افول رفتند. به همین دلیل جنگ تحمیلی را برعلیه ایران اسلامی آغاز کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایستادگی ایران اسلامی مرهون و ثمره خون شهداست خاطر نشان کرد جنگ تحمیلی درس های زیادی به ما داد و باید از این تجارب نهایت استفاده را برد.

محمد رضا محمد ابراهیمی با اشاره دستاوردهای دفاع مقدس به مهمترین آنها اشاره کرد 

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه خاتم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله دفاع مقدس را شکل گیری هویت ملی مذهبی ایران اسلامی دانست که در آن انسجام ملی بدور از قومیت گرایی شکل گرفت و همه مردم از هر قوم و اقشاری در دفاع مقدس شرکت کردند.

وی با اشاره ای به عملیات فتح المبین خودباوری و اعتماد به نفس مردم را یکی دیگر از دستاوردهای دوران دفاع مقدس بر شمرد و به صف آرایی قدرت های جهان در مقابل ایران اشاره کرد.

کمک های مردمی در حوزه های مختلف، اثرات تاریخی دوران دفاع مقدس و مقاومت جانانه مردم در خرمشهر، اثرات سیاسی دوران دفاع مقدس و تلاش دشمن برای از بین بردن این استقلال سیاسی و شکل گیری بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان، تقویت روحیه و باورهای دینی از دیگر مواردی بود که حجه الاسلام والمسلمین محمدرضا محمد ابراهیمی بدان اشاره کرد.

ارسال نظرات